4. mai 2012

Kort og godt


Idag er Ingebrigtsen i finstasen. Han skal synge duett med Nora Foss Al-Jabri om ikke så alt for lenge, noe som begrenser dagen til halv ett. Likevel blir det produktivt. Når man først er i finklærne er det vel passende å spille inn en liten promovideo for en konsert med My Favorite Enemy? Det synes Ingebrigtsen.

Det er ikke så høytidelig, bare en enkel video hvor jeg forteller om konserten, sier Ingebrigtsen. Han har riktignok erfaring med fotografi, men likevel skal dette bare filmes med en mobil. Enkelt og greit. Og siden det ikke er verre enn det, foreslår jeg at jeg filmer med min egen mobil, og legger på enkel, informativ tekst, for og så dele til han via Dropbox. Dette synes Ingebrigtsen høres ut som en flott ide, og vi setter i gang.

"One shot, one take" hadde produsert en stabilt filmet video, men etter fire-fem forsøk begynner jeg å bli litt skjelven i hendene. Derfor er den ustabile naturen av videoen undertegnede sin feil.

(Video kommer)

Jeg er litt usikker på nøyaktig hvilken nettside videoen skal postes på, men den blir i alle fall litt mer lettfattelig med tekstene på uansett.

Resten av dagen går til vokal-comping, hemmlig artist (!). Jeg kan røpe så mangt som at det er en artist jeg hører på i min egen fritid, og at det er rart å høre artisten avbryte en strofe med "Nei, fader!". Noen ganger er man vel ikke helt fornøyd med et take. Sist gang jeg var med på å compe vokal, var det for Stein Ingebrigtsen. Han sang nemlig rett i gjennom hele sangen, uten å bry seg med om han gjorde småfeil her og der.

Etter dagen er ferdig, bærer det hjem for en velfortjent pause, før jeg skal til Inside: Out, hvor jeg er fast lydmann hver tredje fredag. Blogginnlegg som går litt i detaljer på det kommer snart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar